توسعه کسب و کار با شبکه های اجتماعی

توسعه کسب و کار با شبکه های اجتماعی

توسعه کسب و کار با شبکه های اجتماعی – امروزه شبکه های اجتماعی به شدت در حال پیشرفت در گرفتن سهم بازار خرید و فروش هستند. در واقع کمتر کسی را می بینیم که از این شبکه های اجتماعی استفاده نکند. و این شبکه ها به قدری متنوع و وسیع شده اند که هر سلیقه و علاقه ای را راضی می کنند.

درست است که شبکه های اجتماعی در وهله اول جنبه تفریح و سرگرمی دارند ولی زمانی که کاربران درگیر آنها می شوند و عمده ی اوقات فراغت خود را در آنها سپری می کنند رفته رفته از سایر ظرفیت های آنها نیز بهره می برند.

اینستاگرام مثال خوبی برای بحث مطرح شده است. افرادی که با این شبکه اجتماعی آشنا شدند در ابتدا به دنبال مشاهده عکس ها و ویدیوهای دیگران و به اشتراک گذاری تصاویر خود بودند ولی در حال حاضر شاهد هستیم که تعداد صفحه های کسب و کار بسیار بیشتر از صفحه های اشخاص حقیقی شده است.

لازم است مثالی بزنیم، زمانی که شما یک لیست خرید ملزومات خوراکی منزل را در دست دارید انتظار دارید تمام آنها را از یک سوپرمارکت تهیه کنید. اینکه شما سس و نوشابه را از یک جا تهیه کنید و برای خرید لوازم صبحانه مجبور باشید که مسیری را طی کنید تا سوپر مارکت بعدی، زیاد برایتان خوشایند نیست. ( به همین دلیل است که هایپر مارکت ها به دلیل پوشش بالای نیازهای مشتری به اولین اولویت خرید خانواده ها تبدیل شده اند . )

در مورد اینستاگرام نیز این مسئله صادق است. کاربری که وارد آنجا می شود علاوه بر مشاهده اشتراک گذاری ها امکان برقراری ارتباط ( چت آنلاین ) با دوستان خود و افراد جدید را نیز دارد. همچنین ترجیح می دهد حالا که زمان زیادی را صرف اینستاگرام می کند، اگر نیاز به خرید یک دسته گل ( بطور مثال ) برای هدیه دادن دارد را هم با یک جستجو در همان جا بتواند پیدا کند .

در واقع به همین دلیل است که اکثر کسب و کارها با قدرت در اینستاگرام حضور دارند و محصولات و کالاهایشان را معرفی می کنند، از برتری خود نسبت به سایر رقبا می نویسند و آموزش های مرتبط با شغل خود را قرار می دهند .

در تلگرام نیز به همین منوال است .

البته ناگفته نماند شرکت هایی که می خواهند با کاربران خاص تمام شبکه های اجتماعی ( کاربرانی که بنا به دلایل مختلف تنها از یک شبکه اجتماعی استفاده می کنند ) تعامل داشته باشند فعالیتشان را در لینکدین، فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، پینترست و سایر شبکه های محبوب هم انجام می دهند .

 

چرا برای توسعه کسب و کار با شبکه های اجتماعی به فالوور بیشتر نیاز داریم؟

به هر حال فوکوس اصلی ما روی اینستاگرام و تلگرام است که در حال حاضر محبوب ترین شبکه های اجتماعی مورد استفاده در ایران هستند و مهمترین دلیل اینکه صاحبان مشاغل دنبال فالوور بالا ( در اینستاگرام ) و ممبر بیشتر ( در تلگرام ) هستند این است که هم طیف وسیع تری از مخاطبان را تحت پوشش قرار دهند و خود را به آنها معرفی کنند و هم اینکه از نظر روانی بینندگان جدید را به سمت کسب و کار خود جذب کنند .

مثالی می زنیم، شما قصد خرید ساعت مچی دارید، به یک صفحه فروش ساعت مچی مراجعه می کنید که 20 محصول با کیفیت را معرفی کرده است و 800 نفر فالوور دارد و صفحه دیگری که همان 20 محصول با کیفیت را معرفی کرده است 180.000 نفر. طبیعی است که شما جذب صفحه ای می شوید که فالوور بیشتری دارد. در واقع به این فکر می کنید که صفحه ای که 180 هزار نفر عضو دارد طبیعتا علاوه بر کیفیت محصولات، قابل اعتماد تر است.

یکی از جملات بزرگان تبلیغات که بی ربط به مثال ما نیست این است که : تبلیغات هنر متقاعد کردن مردم برای خرج کردن پول هایشان است .

 

افزایش فالوور اینستاگرام، افزایش ممبر کانال تلگرام و تولید محتوا

یکی از خدمات چاپ روشا افزایش فالوور اینستاگرام و افزایش ممبر کانال تلگرام شما با کاربران فعال و کاملا ایرانی است. همچنین در صورتی که نیاز به تولید محتوا داشته باشید ما تولید محتوای شبکه های اجتماعی شما را با مطالب مرتبط و تخصصی شغل شما و با تصاویر جذاب و پویا انجام خواهیم داد .

در آخر یادآوری می کنیم که هیچ کسب و کاری بدون تبلیغاتِ درست و متداوم رشد نخواهد کرد . به یاد داشته باشید که تبلیغات، جانِ یک تجارت است.

One Response

دیدگاهتان را بنویسید