موشن گرافیک و انیمیشن چه تفاوتی دارند؟

موشن گرافی در برابر انیمیشن

اگر می خواهید برای کسب و کارتان فیلم های انیمیشن تولید کنید، احتمالا از خودتان پرسیده اید: تفاوت بین انیمیشن و موشن گرافیک ( موشن گرافی ) چیست؟
موشن گرافی نوعی از انیمیشن است. در حالی که موشن گرافی ، حرکت یا طراحی گرافیکی انیمیشنی را توصیف می کند، انیمیشن در برگیرنده کل حوزه تصویر متحرک، شامل همه چیز از کارتون ها گرفتع تا انیمیشن های گِلی است . موشن گرافی بر حرکت بخشیدن به عناصر طراحی گرافیک تمرکز دارد، اما نسبت به انواع دیگر انیمیشن ، گرایش بیشتری به کمتر کردن جنبه داستان سرایی ملموس دارد. این عبارات اغلب به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند و این تمایز همیشه به طور کامل سیاه و سفید(قابل تمایز) نیست.

در این مقاله، ما موشن گرافی را تعریف خواهیم کرد و توضیح می دهیم که با سایر سبک های انیمیشن چه تفاوتی دارد. همچنین توضیح خواهیم داد در هنگام صحبت در مورد موشن گرافی و انیمیشن چه موقع از کدام عبارت باید استفاده کرد .

موشن گرافی

موشن گرافی چیست؟

موشن گرافی طراحی گرافیکی را که ثابت است انتخاب کرده و معمولا بدون وجود یک روایت خاص، به آن انیمیشن و حرکت می دهد، آیا می خواهید میله های نمودار تان برای افزایش کیفیت بصری به سمت بالا حرکت کنند؟ این موشن گرافی است. آیا می خواهید لوگو وبسایت تان به دور خود بچرخد؟ این موشن گرافی است.

آیا می خواهید شخصیت هایی را انیمیشنی کنید و داستان پریان کودکان را زندگی ببخشید؟ این در واقع موشن گرافی نیست. این یک نوع کاملا متفاوت از انیمیشن است.

این که آیا یک داستان برای تعریف کردن وجود دارد یا نه ، فاکتور تعیین کننده مهمی برای تصمیم گیری است تا بدانید شما با موشن گرافی سر و کار دارید یا با انیمیشن. انیمیشن موشن گرافی معمولا اشکال، اشیا و یا متنی را که باید حرکت کنند ، نشان می دهد. چرا به جای شیوه خیلی ارزان ترو ثابت اینفوگرافی ، با موشن گرافی خود را به زحمت می اندازید؟

نمونه موشن گرافی
موشن گرافی اشکال و حروف را به حرکت وا میدارد. طراحی شده توسط Abigail kim .

موشن گرافی می تواند ایده های پیچیده را به صورت بصری نشان دهد.

به موشن گرافی مانند یک کمک رسان بصری نگاه کنید . سخت است که برخی از ایده ها (به خصوص ایده های بزرگ و انتزاعی) را با کلمات یا تصاویر بدون حرکت توضیح داد . چند ثانیه از موشن گرافی می تواند همه چیز را کاملا روشن کند. فقط به این فکر کنید که زمانی که رمز عبور را نادرست وارد می کنید، محدوده آن می لرزد یا قرمز رنگ می شود، بلافاصله این پیام به ذهن شما می آید که باید دوباره امتحان کنید.

 

سبک بصری موشن گرافی برای طیف وسیعی از بینندگان جذابیت دارد.

ممکن است کارتون ها برای یک کسب وکار رسمی بیش از حد بچه گانه به نظر برسند. اما موشن گرافی می تواند سبک جذاب و سرگرم کننده آن را مورد استفاده قرارداده و آن را بر روی موضوعات پخته تری اعمال کند. مهم نیست که در چه صنعتی هستید، موشن گرافی می تواند پیام شما را جذابتر و سرگرم کننده تر کند.

 

 

انیمیشن چیست؟

انیمیشن عبارت است از یک چتر وسیع که موشن گرافی زیر آن قرار می گیرد. تاریخچه انیمیشن بیش از 100سال قدمت دارد. (می خواهید این تاریخ را حفر کنید؟ این راهنمای عالی به انیمیشن را بررسی کنید.)

هر تکنیکی که اشیا و تصاویر ثابت را حرکت دهد، انیمیشن است – چه کارتون های با دست ترسیم شده ، CGI(تصاویر تولید شده با کامپیوتر) ، انیمه و انیمیشن گِلی باشد وچه موشن گرافی. این تقسیم بندی ها انحصاری نیستند. اکثر طراحی های گرافیکی با CGI انجام می شوند، اما می توانید از لحاظ تئوری موشن گرافی را با دست نیز انجام دهید.

آنچه که موشن گرافی را از سایر انواع انیمیشن جدا می کند (حداقل از نظر ویدئوهای تجاری) محتوا است. موشن گرافی معمولا با تنظیم اشیا انتزاعی، متن و دیگر عناصر طراحی گرافیکی در حرکت همراه است. زندگی بخشیدن با استفاده از حرکت به گراف، طراحی اینفو گرافی یا طراحی وب ، به طور کلی “انیمیشن” نامیده می شود، اما به طور خاص نوعی انیمیشن است که موشن گرافی نامیده می شود.

در مقابل، انیمیشن به عنوان یک شکل هنری خاص ، بیشتر بر روی روش های سینمایی و تکنیک های داستان سرایی برای تدوین یک روایت تمرکز دارد.

به این شکل فکر کنید: اگر ویدئوی شما گرافیکی را در حرکت برای نشان دادن یک موضوع به تصویر می کشد، آن را موشن گرافی می نامند. اگر ویدئوی شما شخصیت انسانی را نشان می دهد که به یک سفر عاطفی می رود، احتمالا “انیمیشن” خوانده می شود.

نمونه انیمیشن

 

بنابراین چه زمانی از اصطلاح انیمیشن در مقایسه با موشن گرافی استفاده می کنید؟

برای داستان ها از انیمیشن استفاده می شود.

هر کسی که یک فیلم ازپیکسار را دیده باشد می داند که انیمیشن می تواند یک رسانه داستان سرایی قوی باشد. موشن گرافی می تواند به داده های آماری زندگی بدهند، اما انیمیشن می تواند به شخصیت ها با روایت های احساسی، خلاقیت و بیان هنری حیات ببخشد.

 

انیمیشن گران تر است.

موشن گرافی معمولا راحت تر تولید می شوند. زیرا پیچیدگی آن از انیمیشن کمتراست. اما زمانی که شما شروع به نگاه کردن به photorealistic CGI یا کار هنری با دست ترسیم یا نقاشی شده و تکنیک های Stop-motion می کنید، انتظار داشته باشید که پول بیشتری خرج کنید.

موارد استفاده از موشن گرافی

 

موشن گرافی در برابر انیمیشن: چه موقع از هر تکنیک استفاده کنید.

همه می دانند که فیلم ها در اینترنت محبوبترند . مهم نیست که شما موشن گرافی یا سبک های دیگر انیمیشن را انتخاب کنید، به طور کلی ویدئوها تعامل بهتری دارند ، سرگرمی بیشتر دارند و گرایش بیشتری نیز به آن ها وجود دارد .

عنوان روایت برای کنفرانس و فستیوال South تا Southwest از طریق Coat of Arms
ویدئو ، نوع شماره 1 محتوای ترجیح داده شده از برندها با 93% از بازاریابان دیجیتال است که می گویند ویدیوهای رسانه های اجتماعی ، مشتریان جدیدی را برایشان جلب می کنند. بیش از نیمی از کاربران پس از دیدن یکی از ویدیوهای یک برند در رسانه های اجتماعی، به آن برند علاقمند شدند.

با این حال، شما فقط یک ویدیو نمی خواهید، شما ویدئویی می خواهید که به بهترین شکل با برند و اهداف کسب وکار شما هماهنگ باشد. بنابراین از موشن گرافی استفاده می کنید یا از انیمیشن ؟

 

زمان استفاده از موشن گرافی

موشن گرافی بهترین راه برای ترسیم و یا تاکید بر واقعیت ها و نشان دادن هدفی است که شما سعی دارید آن را ایجاد کنید. موشن گرافی زمانی استفاده می شود که نیازی به روایت یا داستان سرایی وجود ندارد.

فیلم های موشن گرافی می توانند خدمات پیچیده و یا محصولات پیچیده شما را تجزیه کرده و آن ها را به شیوه ای به یاد ماندنی ارائه دهند. به خاطر داشته باشید، موشن گرافی ها در مرکز کمک های بصری خود هستند، بنابراین در آموزش ایده هایی که درکشان سخت است با کمک ابزارهای بصری ، بهترند.

 

زمان استفاده از دیگر تکنیک های انیمیشن

اگر می خواهید بر جنبه های احساسی یک داستان تاکید کنید، یک روایت ارائه کنید یا اگر نیاز دارید با مخاطبین خود در سطحی عاطفی ارتباط برقرار کنید، با انواع دیگر انیمیشن این رابطه را برقرار کنید. داستان ها به ایجاد ارتباط عمیق تر میان شما و مخاطب تان کمک می کنند و انواع دیگر انیمیشن برای ایجاد این نوع از روایات مناسب هستند.

 

کسب و کار تصاویر متحرک

زمانی که در مورد موشن گرافی و انواع دیگر انیمیشن صحبت می کنیم، به خاطر داشته باشید که همپوشانی زیادی بین آن ها وجود دارد و گاهی اوقات به سختی می توان آن ها را از هم جدا کرد .اما مهم نیست کدام نوع از فیلم های انیمیشنی مورد استفاده قرار گیرد، شما در مسیرتان برای تولید محتوای سرگرم کننده تری برای مخاطبین هستید.

و ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم این کار را درست انجام دهید: اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی ویدیویی و تولید ویدیویی، از اصول اولیه کسانی که در ساخت یک ویدئو مشارکت دارند و اینکه چه نوع ویدئویی وجود دارد، تا افزایش تولید ویدئوی شما و ایجاد ویدئو برای رسانه های اجتماعی.

 

لینک منبع :  Motion graphics vs. animation: what’s the difference?  نوشته شده توسط : Matt Ellis ترجمه شده توسط چاپ روشا

دیدگاهتان را بنویسید