برندینگ یا برندسازی چیست ؟

برندینگ یا برندسازی چیست ؟

ایجاد نام تجاری ، عمل بازاریابی فعال در شکل دادن به برند شما است . این تعریف اصلی است ، اما چیزهای بیشتری وجود دارد که به آن وارد می‌شود .

ایجاد نام تجاری چیزی است که کسب‌وکار شما را باید از میان شلوغی به جلو ببرد و توجه مشتری ایده‌آل شما را جلب کند . این چیزی است که خریداران بار اول را به مشتریان خود تبدیل می‌کند و مخاطبان بی‌تفاوت را به مبلغان نام تجاری تبدیل می‌کند . این چیزی است که شما لازم دارید تا برجسته باشید ، تاثیر بگذارید و کسب‌ وکار خود را به سطح بعدی ببرید.

 

WHAT IS BRANDING REFRESH jpg AhsORixe 1

طراحی شده توسط Orange Crush

به عبارت دیگر ، اگر می‌خواهید کسب‌ و کار شما موفق شود ، ایجاد نام تجاری غیرقابل مذاکره است .

اما چرا ، دقیقا ، ایجاد نام تجاری این قدر مهم است ؟ این موضوع چه چیزی را به دنبال دارد ؟ و چگونه برای کسب‌ و کار خود به شکلی که قرار است تاثیر واقعی بر روی مخاطبین خود داشته باشد ، یک نام تجاری ایجاد میکنید ؟ در این مقاله ، ما می‌خواهیم کشف کنیم که نام تجاری چیست و چگونه کسب‌ و کار شما می‌تواند فواید آن را به موثرترین طریق به دست آورد.

 

 

برند سازی یا برندینگ چیست؟

برندسازی از زمان 350 سال بعد از میلاد تا کنون بوده است و از کلمه “Brandr” به معنی سوختن در زبان نورس شمالی ریشه گرفته است. تا صده 1500 میلادی، برندسازی به این معنی بود که صاحب احشام بر روی احشام خود علامتی میزدند تا مالکیت خود را بیان کنند که این یک پیشرو در جهتی مدرن امروزی بود.

با این حال ، برندسازی امروز خیلی بیشتر از یک ظاهر یا لوگو است . به این معنی است که واکنش احساسی ” احساس درونی ” یک شرکت می‌تواند از مشتریانش خارج شود .

برند شما مجموعه‌ای از ادراکات افراد درباره شرکت شما است . اما برندسازی مجموعه‌ای از اقداماتی است که شما برای کشت آن برند انجام می‌دهید .

به عبارت دیگر ، برند شما یک اسم است , اما ایجاد نام تجاری یک فعل است . زمانی که یک لوگو طراحی میکنید، آن ایجاد علامت تجاری است. زمانی که صدای برند خود را توسعه می‌دهید ، آن ایجاد علامت تجاری است . زمانی که با تیم بازاریابی خود به تبلیغ یک کمپین تبلیغاتی آشنا می‌شوید ، آن ایجاد نام تجاری است .

هر اقدامی که شما برای شکل دادن به برند خود انجام دهید آن برندسازی است.

 

چرا برندسازی این قدر مهم است؟

برندسازی مهم است زیرا :

  • به شما کمک می‌کند از رقابت خارج شوید . مهم نیست که چه نوع شرکتی دارید ، چه صنعتی در آن شرکت می‌کنید ، یا اینکه چه نوع مشتری دارید . برندسازی به شما کمک می‌کند راه‌هایی را ایجاد کنید که در آن‌ها ” متفاوت ، خاص و منحصر به فرد ” هستید . و به مشتریان خود نشان می‌دهد که چرا باید به جای رقبای خود با شما کار کنند .

 

  • شناسایی برند ایجاد می‌کند . اگر می‌خواهید یک برند موفق بسازید ، باید قابل‌تشخیص باشید . علامت تجاری درست ( شامل طراحی یک لوگوی موثر ، وب سایت و دیگر دارایی‌های برند ) به شما کمک می‌کند تا یک سبک متمایز ایجاد کنید ، و به رسمیت شناختن برند شما در بازار را افزایش می‌دهد .

 

  • یک تجربه ثابت از برند برای مشتریان خود ایجاد می‌کند . برای موفقیت کسب و کارتان ، شما باید یک تجربه ثابت برای مشتریان خود داشته باشید با این حال آن‌ها با برند شما تعامل دارند – چه از طریق وب سایت شما ، چه در یک رویداد شخصی یا با دنبال کردن اکانت های رسانه‌های اجتماعی تان . ایجاد نام تجاری به شما این امکان را می‌دهد که نحوه درک افراد و تجربه نشان تجاری خود را کنترل کنید و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که درک و تجربه در تمام معیارهای برند شما ثابت باقی می‌ماند .

 

  • ایجاد ارتباط با مخاطبین خود و تبدیل آن مخاطبین به مشتریان وفادار . موفق‌ترین کسب‌وکار کسانی هستند که ارتباط احساسی با مخاطبین خود ایجاد می‌کنند . آن ارتباط عاطفی چیزی است که یک چشم‌انداز را به یک مشتری تبدیل می‌کند و مشتری را به یک فرد علاقمند نشان می‌دهد . و چگونه آن ارتباط را ایجاد و میسازید ؟ ایجاد نام تجاری . استراتژی‌های برندسازی مختلف ( مثل بسته‌بندی کردن یک ضربه عاطفی با صدای برند و یا استفاده از روان‌شناسی رنگ هنگام طراحی مجدد لوگو ) می‌تواند به شما کمک کند با مخاطبین خود در یک سطح عمیق‌تر ارتباط برقرار کنید و احساس وفاداری به برند خود ایجاد کنید.

attachment 62384292 e1561404581980

طراحی شده توسط fuad77.

 

عناصر برندسازی چیست؟

اینها عناصری از ایجاد نام تجاری هستند که شما باید برای پرورش این که چگونه کسب‌وکار شما توسط مشتریان درک می‌شود ، ایجاد کنید :

  • بیانیه ماموریت و ارزش‌های برند : بیانیه ماموریت شما و ارزش‌های برند پایه و اساس نام تجاری شما هستند . به ماموریت خود به عنوان مغزهای عملیات فکر کنید – یک جمله کوتاه و مختصر که وضعیت فعلی و هدف سازمان شما را تعریف می‌کند . در عین حال ، دیدگاه شرکت شما قلب آن است ، و تصویری الهام‌بخش و انگیزشی از آنچه که در دراز مدت به دنبال آن هستید ارائه می‌دهد .

 

  • دستورالعمل‌های برند : با ماموریت و بیانیه چشم‌انداز به عنوان ستون‌های سازمان خود ، استراتژی برند شما قرار می‌گیرد که همه چیز را در بین خود قرار دهد . این کار شکل دستورالعمل‌های برند ( که به نام کتاب مقدس شما نیز شناخته می‌شود ) را به دست خواهد آورد . این رهنمودها شامل یک سند ملموس است که اهداف کسب‌وکار شما را منعکس و پشتیبانی می‌کند ، و شما را از رقبا متمایز می‌سازد ، برای تصمیم‌گیری و ایجاد ایده‌های سریع برای فعالیت‌های بازاریابی آینده ، الگویی را فراهم می‌آورد. همچنین شامل تمام مولفه‌های سبکی از نام تجاری تان ، از جمله پالت رنگ ، فونت‌ها و یک طرح کلی از صدای مارک شما خواهد بود .

 

  • لوگو : لوگو صورت شرکت شما است و طراحی لوگو به احتمال زیاد مهم‌ترین قسمت برندسازی است که برای کسب و کارتان انجام خواهید داد . در طی فرآیند طراحی ، به این فکر کنید که چه کسی به عنوان یک نام تجاری هستید و چگونه می‌خواهید توسط مشتریان خود درک شوید . از آن برای هدایت استراتژی طراحی خود استفاده کنید .

 

  • وب سایت : طراحی وب سایت شما نیز یک گام مهم است . وب سایت شما املاک و مستغلات شما است و زمانی که مشتریان شما از آن بازدید می‌کنند ، باید از نظر بصری جذاب ، استفاده آسان ، و مهم‌تر از همه بازتاب کسانی باشد که شما به عنوان یک برند هستید . مشابه با لوگو ، به راهنمای برند خود مراجعه کنید تا عناصر طراحی وب خود را انتخاب کنید ( مثل چیدمان و فونت ها ) .

 

  • سرمایه‌های اضافی : هیچ یک از این روش‌ها متناسب با نام تجاری نیست . بسته به کسب‌وکار و صنعت شما ممکن است به دارایی‌های اضافی مانند کارت‌های کسب‌وکار ، بسته‌بندی محصول و یا بروشورهای تبلیغاتی نیاز داشته باشید . کسب‌وکار خود را ارزیابی کنید و نیازهای منحصر به فرد خود را ارزیابی کنید و سپس دارایی‌های تجاری بیشتری را براساس آن توسعه دهید.

 

e8fcce38 0630 40c9 8dac ad0548122b2e e1561484649773

طراحی شده توسط sheva™

یک برند بهتر به معنی بازاریابی بهتر است.

به عنوان یک قاعده کلی ، محصولات چرخه‌های عمر محدودی دارند ، اما اگر به خوبی مدیریت شوند – تا ابد دوام می آورند. و زمانی که دقیقا ً مشخص کردید که دقیقا ً چه کسی به عنوان یک نام تجاری هستید، راحت‌تر می‌توانید آن را کنترل کنید .

دستورالعمل‌های مارک شما ، همراه با تحقیق و تحلیل بازار در حال پیشرفت ، باید به شما یک مزیت تاکتیکی در تعیین بهترین راه برای بازاریابی محصولات شما بدهد . آیا بر روی بازاریابی سنتی مثل رادیو و بیلبورد تمرکز می‌کنید ، یا مشتری احتمالی شما بیشتر تحت‌تاثیر فیلم‌های یوتیوب و فیلترهای اسنپ چت قرار دارد ؟ بازاریابی می‌تواند یک ترکیب و یا ترکیب تاکتیک‌ها باشد ، اما مراقب گسترش بیش از حد خود باشید . با مشورت مداوم با راهنمای برند شما باید بتوانید تلاش‌های خود را بر روی تاکتیک‌هایی متمرکز کنید که واقعا ً مهم هستند.

در پایان ، بازاریابی فرایندی است که مشتری و فروش را به ارمغان می‌آورد ، اما نام تجاری پایه و اساسی است که در آن شما شهرت و وفاداری مشتری را ایجاد می‌کنید.

 

 

کسب و کار خود را با برندسازی قدرت ببخشید.

تنها چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که نام تجاری یک فعل است . بنابراین در حالی که در ابتدا ممکن است با توجه به تمام برنامه‌ریزی ، دارایی‌ها و پرسنلی که وارد ایجاد یک برند فراموش‌نشدنی می‌شوند ، سخت به نظر برسد – این نیز توانمند سازی نیز خواهد بود . به جای اینکه اجازه دهید دیگران داستان خود را بیان کنند ، شما با نام تجاری صحبت می‌کنید .

اگر در این فرآیند احساس شکست می‌کنید ، به یاد داشته باشید که حمایت همیشه در دست است . هنگامی که یک ایده برندسازی را ایجاد کردید ، با یک طراح حرفه‌ای آشنا شوید تا نام تجاری خود را به زندگی‌تان بیاورید .

 

لینک منبع :  What is branding? ترجمه شده توسط چاپ روشا

دیدگاهتان را بنویسید